English|صفحه اصلی  | سایت اصلی دانشگاه |   امروز: شنبه ٢٧ آبان ١٣٩٦

 وظايف عمومي كارشناسان فناوري اطلاعات

ماده 1-  تهيه و به روز نگاه داشتنن شناسنامه تجهيزات رايانه اي ، تجهيزات شبكه و تجهيزات مركز تلفن و شناسنامه نرم افزارهاي موجود ،به منظور ساماندهي اطلاعات تجهيزات موجود در واحدها
    تبصره -  شناسنامه ها ی پیش گفت بايد ،در نرم افزار ictmsoft وارد گردد .
ماده 2-  ارسال گزارش فعاليت هاي انجام شده ( سخت افزار ،نرم افزار ،شبكه ومخابرات )  در قالب فرم هاي تدوين شده و دستورالعمل هاي مديريت ( قالب فرم ها در سايت شبكه رابطين  موجود مي باشد ) فعالیت ها بصورت روزانه و فرآیندها بايستی بصورت فصلی ( حداكثر تا روز آخر هر فصل )  در نرم افزار ictmsoft وارد گردد .
ماده 3- انجام مراحل كارشناسي فني خريد و تاييد فاكتورهاي خريد در محدوده سقف مجاز در بخشنامه هاي ارسال شده از طرف مديريت خدمات پشتيباني دانشگاه ( معاملات كوچك ) و خريد طبق ليست تجهيزات مجاز كه در سايت شبكه رابطين موجود مي باشد .
ماده 4- حضور مستمر در جلسات هماهنگي و بازآموزي هاي برگزار شده توسط مديريت و در مواقعي كه حضور ممكن نيست ،كسب اجازه از مديريت فناوری اطلاعات به همراه ارائه دلايل توجیهی بصورت مکتوب و تایید مسوول مربوطه
    تبصره : هریک از کارشناسان فناوری اطلاعات موظف هستند حداقل 24 ساعت آموزش شغلی در     طول یک سال داشته باشند
 ماده 5- اعلام نيازهاي آموزشي به مديريت و کوشش در جهت ارتقا سطح علمي و عملي با  فراگیری آموزشهاي لازم و...
 ماده 6- بازديد از سايتهاي خبري   ICT  جهت به روز نگهداشتن اطلاعات فني و اطلاع  از  تكنولوژيهاي جديد جهاني و ارائه بازخوردهای لازم به مدیریت فناوری اطلاعات
 ماده 7- بازديد مستمر از وب سايت مديريت فن آوري اطلاعات  واحدهاي زير مجموعه به منظور اطلاع از آخرین اخبار ،بخشنامه ها و ... در حوزه فناوری اطلاعات  و ارائه نظرات و پیشنهادهای سازنده جهت ارتقا سایت ها

وظايف در حوزه سخت افزار

ماده 1 -   نظارت بر روند خريد تجهيزات رايانه اي :

1-1 - دريافت يا تكميل فرم درخواست خريد تجهيزات رايانه اي ( فرم شماره يك )
2-1 - بررسي كارشناسي علت نياز خريد تجهيزات رايانه اي و تاييد ، يا عدم تاييد نياز واحد درخواست کننده
 3-1-  تهيه ليست تجهيزات مناسب با نياز(در صورت تاييد نياز) طبق مشخصات ارائه شده از سوي  مديريت فناوري اطلاعات وارتباطات (فرم شماره 5)
 4-1- تاييد فاكتورها از نظر فني و مطابقت با ليست تجهيزات و بررسي قيمت و اعلام نظر        احتمالي در زمينه قيمت ها ( تاييد قيمت بر عهده كارپرداز مي باشد )
   تبصره - واحد موظف پس از صدور ابلاغ از طرف مدیریت فناوری اطلاعات است مهر اسم و سمت  ،جهت رابطين وكارشناسان ،تهيه نمايد

ماده 2 -      كنترل فني تجهيزات خريداري شده از نظر تطبيق با فاكتور هاي تاييد شده  ،به صورت زير :

 1-2 - بررسي فني قطعات و گارانتي هاي ارائه شده و مطابقت با ليست تهيه شده وفاكتور تاييد  شده
 2-2 - الصاق برچسب ليست قطعات داخلي رايانه ها همراه با مشخصات فني و تاريخ شروع و  خاتمه گارانتي قطعات بصورت مشخص بر  روي رايانه هاي خريداري شده ( بهتر است توسط شركت  فروشنده انجام گيرد ) و ورود اطلاعات در نرم افزار ICTM
 3-2 - الصاق برچسب كنترل فني در پشت كيس
ماده 3 -     فرآيند تعميرات  :
 3-1 - نصب سيستم عامل ها ونرم افزارهاي جانبي ،آنتي ويروس و... بر روي رايانه هاي موجود در  واحد
 2-3 - تشخيص عيوب سخت افزاري سيستم ها و رفع عيب تجهيزات در حد آموزش هاي داده شده
 3-3 - نظارت بر فرآيند ارسال تجهيزاتي كه نياز به تعمير دارند ( مانند : چاپگر ) به شركت هاي  خصوصي وكنترل كيفيت تعمير تجهيزات
 تبصره - نظارت بر فعاليت شركت هاي پيمانكار طرف قرارداد از طريق چك ليست هاي نظارتي  و ورود  اطلاعات مربوط به تعمیرات در نرم افزار ICTM صورت می گیرد

وظايف در حوزه شبكه

ماده 1 - نگهداري صحيح از كليه تجهيزات شبكه اعم از Active و Passive  بر اساس استاندارد هاي فن آوري اطلاعات و ارتباطات
ماده 2 - تهيه مستندات جامع شبكه LAN بر اساس استاندارد مديريت فناوري اطلاعات و ارتباطات ( مانند نقشه کابل کشی ها ،مشخصات سرور ،سوییچ ها و ... ) 
ماده 3 - آگاهي كامل از كاربرد و نحوه عملكرد تجهيزات Active
ماده 4 - آگاهي كامل از نحوه ارتباط مركز تا ساختمان مركزي و دسترسي به شبكه اينترانت و اينترنت
ماده 5 - آگاهي كامل از نحوه عيب يابي دروني شبكه LAN و نحوه رفع مشكلات احتمالي
ماده 6 - حفظ ، نگهداري ، پشتيباني و عيب يابي از نقطه ابتدايي تا انتهايي شبكه LAN موجود
ماده 7 - مطلع نمودن مديريت فناوري اطلاعات و ارتباطات از هرگونه تغيير ، تحول  و نيازها
ماده 8 - عيب يابي و رفع مشكل شبكه‌اي كليه سيستمهاي كامپيوتري موجود در مركز مربوطه ( IP وكارت شبكه و... )
ماده 9 - آشنايي با سيستم عامل لينوكس و مفاهيم اوليه شبكه  Network + ( اختصاصي كارشناسان )
ماده 10 - مطلع بودن از انجام هرگونه عمليات عمراني جدید و تلاش جهت حفظ و نگهداري تجهيزات شبكه و توسعه آن

وظايف در حوزه  اينترنت

ماده 1 - آشنايي با نحوه ساختن VPN و Dial-up و استفاده از امكانات اينترنت ( FTP2,FTP3 ، حجم دانلود ) و نرم افزارهاي جانبي
ماده 2 - شناسايي error  هاي سيستم جهت اتصال به اينترنت
ماده 3 - راهنمايي كاربران  واحدها جهت گرفتن اشتراك اداري وتاييد نياز فرم درخواست ويا شخصي و يا اشتراك خطوط ADSL 
( موارد فوق در سايت مرکز اينترنت توضيح داده شده است )
ماده 4 - شناخت وآشنايي با ميزان پهناي باند در دانشگاه و ارائه راه حل برای مشكلات اين حوزه به كاربران واحد خود
 
وظايف در حوزه  نرم افزار

ماده 1 - پيگيري و ارائه راهكارهاي مناسب جهت رفع مشكلات نرم افزاري و بهبود سيستم
ماده 2 - مشاوره به واحد مربوطه جهت مكانيزه كردن فرايند ها
ماده 3 - هماهنگي با مديريت فناوري اطلاعات در خصوص عقد قراردادهاي پشتيباني نرم افزارها
ماده 4 - همكاري در تهيه RFP (تهيه ، تنظيم و مستند سازي نيازها  و انتظارات واحد از  نرم افزار مورد تقاضا)
ماده 5 - آشنايي فني با نرم افزار ها و سخت افزارهاي مربوطه  ( مانند حضور وغياب و دستگاه تايمكس ... )
ماده 6 - آگاهي از كليات  (حيطه و نوع فعاليت هاي تحت پوشش) نرم افزارهاي واحد مربوطه جهت پيگيري مناسب تر مسائل مربوطه
ماده 7 - نظارت و پيگيري روند تهيه فايل پشتيبان (Backup data )  از نرم افزار ها بصورت دوره اي و آرشيو آنها
ماده 8 - تاييد اتمام كار پروژه ها و يا فاكتور هاي نرم افزاري                      
ماده 9 - مطلع بودن از هر گونه تغيير و تحول نرم افزاري در واحد محل خدمت
ماده10- پیگیری راه اندازی نرم افزارهای مورد نیاز واحد و ارائه راهکارها و مشاوره در پیاده سازی هرچه بهتر نرم افزار در واحدهای زیر مجموعه
ماده11- تهیه مستندات مورد نیاز جهت ارزیابی کمیته فناوری اطلاعات و اتوماسیون اداری
 
 
 
وظايف در حوزه  وب سايت

ماده 1 - آشنايي با نرم افزار ICARUS و آدرس هاي وب سايت واحد
ماده 2 - بررسي وب سايت هاي واحدهاي مختلف واعلام نظرات به مديريت فناوري اطلاعات جهت بهتر شدن كيفيت تمامي وب سايت هاي زير مجموعه
ماده 3 - آشنايي با استاندارد هاي طراحی وب سايت ( از طريق بازديد از سايتهاي مختلف )
ماده 4 - به روز نگه داشتن مطالب وب سايت  ( اخبار و اطلاعيه و ... )
ماده 5 - نظارت كارشناس IT برروي كار رابط وب سايت ( در صورت متفاوت بودن رابطان )
ماده 6 - نظارت مستقيم بر روي وب سايت واحد خود ،انتقال مشكلات وپيگيري آنها

وظايف در حوزه  HIS

ماده 1 - نظارت بر آموزش هاي ارائه شده از طرف شركت پيمانكار وگزارش اشكالهاي احتمالي به كارشناس مسوول آموزش نرم افزار
ماده 2 - همكاري با مديريت بيمارستان جهت بهتر شدن شرايط كاربري نرم افزار
ماده 3 - نظارت بر فعاليت هاي شركت پيمانكار در زمان سرويس هاي دوره اي و تحويل گرفتن قطعات داغي ( قطعه تعویض شده ) و تایید یا عدم تایید صورت وضعیت های ارائه شده از سوی شرکت
ماده 4 - نظارت بر تهيه گزارش هاي HIS توسط سوپروايزرها و ارسال آنها بصورت فصلي
ماده 5- هماهنگی و همکاری با سوپروایزر HIS جهت رفع مشکلات موجود در سیستم
ماده 6- پیگیری آماده سازی زیرساخت HIS جهت راه اندازی نرم افزار HIS و اعلام نیازهای سخت افزاری و زیر ساختی HIS به مدیریت واحد
 
وظايف در حوزه  اتوماسيون اداري

ماده 1 - آگاهي كامل از تنظيمات نرم افزار اتوماسيون اداري
ماده 2 - آشنايي كاربردي با سيستم اتوماسيون اداري جهت آموزش نرم افزار و رفع اشكال  كاربران شاغل در آن واحد
ماده 3 - اطلاع رساني از وضعيت سيستم اتومسيون اداري و كاربران ( فعال - تغيير سمت و ....)  در آن مركز
ماده 4- پیگیری راه اندازی دبیرخانه و بایگانی مکانیزه و نظارت بر روند صحیح ارجاع نامه به گیرنده
 
وظايف در حوزه  مخابرات

ماده1 - آشنايي با نرم افزار مركز تلفن و نحوه ارتباط سيستم رايانه با مركز تلفن ( مراكز تلفن داراي رايانه )
    ماده 2 - تهية نرم افزار مركز تلفن بصورت Backup ( از طريق مخابرات دانشگاه ) جهت استفاده در مواقع ضروري ( جهت مراكز تلفن داراي رايانه )
     ماده 3 - تهيه كيس رزرو براي مركز تلفن و جايگزيني در مواقع ضروري ( جهت مراكز تلفن داراي رايانه )
     ماده 4 - آشنايي با عملكرد كليد هاي كنسول مركز تلفن ( مراكز فاقد رايانه )
     ماده 5 - آموزش دستگاه مبدل IP  ( VoIP ) جهت آشنايي با قابليتهاي دستگاه و تسلط كافي بر نحوة عملكرد صحيح دستگاه و عيب يابي آن
     ماده 6 - نظارت روزانه بر عملكرد صحيح دستگاه VoIP و رفع عيوب احتمالي
     ماده 7 - نظارت بر صحت عملكرد UPS و باطريهاي مركز تلفن
     ماده 8 - تهيه دفترچه تلفن از كليه خطوط داخلي و مستقيم موجود ، به روزرساني آن و اطلاع رساني به تمام واحدهاي ذيربط و مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات